Tarlós István pénteken megbeszélését folytatott Pintér Sándor belügyminiszterrel, és a Volán, valamint a MÁV országos elektronikusjegyrendszer-projektjére rákapcsolódik majd a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) projektje - mondta el az Echo TV-ben pénteken a főpolgármester, aki szerint 2020 körül várható a budapesti elektronikus jegyrendszer bevezetése.
Úgy tűnik, éveket kell várni, hogy a budapesti tömegközlekedésben bevezessék az elektronikus jegyrendszert, a Rigót.
A BKK Facebook oldalán bejelentette: az elektronikus jegyrendszer beléptetőit mától lehet kipróbálni a Deák Téri metróállomáson. Az automatikusan nyíló kapuk egyelőre csak csúcsidőszakon kívül, néhány hetet követően pedig csúcsidőszakban is nyílnak majd az utasok előtt.
A bankkártyák egyre nagyobb szerepet játszanak életünk minden területén és bár a BKK budapesti pénztárablakai előtt még mindig nagyobb sorok kígyóznak, mint a nem mindig megbízható automaták előtt, a tömegközlekedés igénybevételekor is egyre nyitottabbak vagyunk az elektronikus fizetési megoldások iránt. Frantisek Jungr, a Visa terméktámogatás régiós vezetője beszélt a Portfolio-nak csehországi jegyrendszer-kiépítések során szerzett tapasztalatairól, az ottani példák megismerése közben pedig a jelenlegi és (már-már) kiépítés álló jövőbeli budapesti jegyrendszer hiányosságait is feltérképeztük.
Jövőre várható az elektronikus jegyrendszer fokozatos elindítása Budapesten - tájékoztatta a BKK az InfoRádiót. Az utazási egyenleget a BKK központi rendszere tartja majd nyilván, a szolgáltatás ellenértékét a kártyához tartozó számláról fogják levonni.
A Világgazdaság írt ma először arról, hogy a BKK új közbeszerzésével lehetővé tenné a buszokon és a villamosokon is a bankkártyás fizetési lehetőséget. A megjelent hírekre reagálva a társaság ma közleményt adott ki, hogy elősegítsék a "félreértések feloldását".
Kártyás terminálok jöhetnek a budapesti buszokon és villamosokon, az utasok a viteldíjat közvetlenül, érintőkártya segítségével is kifizethetik - írja a Világgazdaság. A BKK az ehhez kapcsolódó közbeszerzést már ki is írta, a pályázóknak szeptember 5-ig kell benyújtaniuk ajánlataikat.
A BKK-s dolgozói tesztkártyák kiosztásával megkezdődött az elektronikus jegyrendszer első próbaüzeme, ami azt a célt szolgálja, hogy a 2018-tól teljes egészében működő rendszer kártyakibocsátása már hatékonyan és hibátlanul tudjon üzemelni. A több száz dolgozói tesztkártyával a rendszer működéséhez szükséges szoftverelemeket és gyártósorokat tesztelik a szakemberek. Mivel az elektronikus jegyrendszer teljes bevezetését követően mintegy másfél millió kártya kerül forgalomba, ezért ennek kiemelt jelentősége van a folyamatban.
Minimálisra csökkenhet a jegyekkel és bérletekkel kapcsolatos vitás esetek és hibák száma az elektronikus jegyrendszer bevezetésével. A Budapesti Közlekedési Központ azonban már az új rendszer bevezetése előtt is lépéseket tesz annak érdekében, hogy rugalmasabbá váljon a jelenlegi ellenőrzési folyamat. Ezt a szándékot erősítve Dr. Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója levélben kér elnézést a médiavisszhangot kiváltó eset érintettjétől.
Megszűnő sorban állás, gyorsabb és kényelmesebb fizetés, igazságosabb tarifák, emelkedő tömegközlekedési szolgáltatás-színvonal: ezeket tapasztalták azok a városok, amelyek bevezették az elektronikus jegyrendszert - mutat rá a budapesti e-jegyrendszer kiépítésének tenderét elnyerő Scheidt&Bachmann vállalat felmérése. A német multinacionális vállalat szerint a hazai e-jegyrendszer bevezetésével utolérhetjük és egyes megoldások segítségével részben meg is előzhetjük a legnagyobb nyugat-európai városokat az elektronikus jegyrendszerek fejlettsége és szolgáltatásai területén.
Tavasszal elkészül a budapesti elektronikus jegyrendszer részletes tervezése. Először a BKV-dolgozók tesztelhetik az új technológiát, az év végén pedig a nyugdíjasok kapják meg az új utazási kártyát - értesült a Napi Gazdaság a Budapesti Közlekedési Központtól (BKK).
Peking nem maradt adós a válasszal.
Jó befektetés lehet most az egyik energiahordozó.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Folyamatában követhető a nyomulás.
Az uniós bővítés miatt teljes intézményi reformot sürgetnek.
A befektetők nem elégedettek.
Miközben a régióban és Európában újult erővel telepítenek napelemes rendszereket, a magyar bővülés 2026-tal egyelőre véget érhet.
Az Apple-nek számos kihívással kell szembenéznie a különböző üzletágaiban.
De nincsenek, véli az ING Bank vezető elemzője.